Lista składników

Ilość porcji: około 4-6

  • 1 mango
  • 600 g jogurtu naturalnego
  • 3 łyżki nasion chia

Wartość odżywcza

  • kcal:
  • węglowodany:
  • białko:
  • tłuszcz:
  • błonnik:

Rady

Do przygotowania puddingu można również użyć mrożonego mango.

Pudding z mango i nasion chia – sposób przygotowania

Mango umyj i wyjmij miąższ. Następnie umieść miąższ i jogurt w blenderze kielichowym (bądź w wysokim naczyniu, jeśli używasz blendera ręcznego), blenduj do uzyskania jednolitej, kremowej konsystencji. Dodaj nasion chia i wymieszaj łyżką. Przełóż do miseczek lub szklanek i ostaw do lodówki na co najmniej 1-2 h.

Im więcej czasu upłynie tym konsystencja pudding będzie bardziej gęsta.

pudding z mango i nasion chia

Pudding z mango i nasion chia – idealny na podwieczorek

Pudding z mango i nasion chia idealnie sprawdzi się na podwieczorek, zarówno w domu, jak i w placówkach oświaty, czy żłobkach. By zapewnić odpowiednią ilość wapnia w diecie dzieci (ale i dorosłych), powinniśmy codziennie sięgać po nabiał. Produkty mleczne fermentowane (m.in. jogurty) oprócz wapnia dostarczają również bakterii probiotycznych, czyli tak zwanych „dobrych” bakterii, które mają dobroczynny wpływ na nasz przewód pokarmowy, wspierają również odporność organizmu.

Ponadto placówki oświaty, w myśl Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 26 sierpnia 2016 w sprawie grup środków spożywczych przeznaczonych do sprzedaży dzieciom i młodzieży w jednostkach systemu oświaty oraz wymagań, jakie muszą spełniać środki spożywcze stosowane w ramach żywienia zbiorowego dzieci i młodzieży w tych jednostkach muszą zapewnić przynajmniej 2 porcje produktów mlecznych każdego dnia.

Pudding z mango i nasion chia – jeśli trzeba to posłódź

U mnie w domu nie dosładzamy puddingu z mango i nasion chia. Mango jest na tyle słodkie, że nadaje przyjemny smak deserowi. Może się jednak okazać, że dla osób, których codzienna dieta obfituje w cukier, deser będzie zbyt kwaśny. To wszystko kwestia przyzwyczajenia. Można, więc pokusić się o to, by nieco go dosłodzić, na przykład miodem. Warto jednak pamiętać o tym, że większość ludzi zjada zbyt dużo cukru (co nie jest obojętne dla zdrowia), dlatego warto z czasem ograniczać ilość miodu, którą dodajemy do puddingu.

pudding z mango i nasion chia fit deser

Nasiona chia

Nasiona chia, czyli inaczej szałwia hiszpańska to żywność zaliczana do tzw. superfood, ze względu na swoją wartość odżywczą. Nasiona szałwii hiszpańskiej są źródłem białka, węglowodanów, błonnika pokarmowego, wielonienasyconych kwasów tłuszczowych (większość ludzie spożywa ich zdecydowanie zbyt mało), żelaza, wapnia, magnezu, potasu. Mają właściwości żelujące. Warto regularnie wykorzystywać te dobroczynne nasiona w menu.

Pudding z mango i nasion chia – Receptura do Księgi HACCP

Chcesz wdrożyć pudding u siebie w placówce i potrzebujesz Recepturę do księgi HACCP.  Sprawdź ofertę i skorzystaj z promocji październikowej na Receptury do Księgi HACCP. Obowiązuje cennik z czerwca.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *