Lista składników

Ilość porcji: 10 dużych kulek (20 małych)

  • 1/2 szklanki kaszy jaglanej suchej
  • 3/4 szklanki mleka 2%
  • 4 łyżki soku z cytryny
  • 1 łyżka miodu
  • 2 łyżki płatków migdałowych
  • kokos do obtoczenia

Wartość odżywcza

  • kcal: 106
  • węglowodany: 11,6 g
  • białko: 2,4 g
  • tłuszcz: 6 g
  • błonnik: 2 g

Rady

Pamiętaj o tym by dokładnie wypłukać kaszę. Koniecznie porządnie wypłucz ją we wrzątku. W przeciwnym razie będzie gorzka, co wpłynie negatywnie na smak kulek.

Gdyby masa nie chciała się lepić możesz dodać kilka łyżek mleka.

 

Kulki jaglane – Sposób przygotowania

Odmierz kaszę i solidnie ją wypłucz w wodzie. Następnie zalej ją wrzątkiem i mieszaj przez chwilę, aż woda zrobi się biała. Wylej wodę i przepłucz kasze jeszcze raz. Odlej wodę (może zostać jej trochę na dnie). Zalej mlekiem i gotuj pod przykryciem na małym ogniu. Kaszy w czasie gotowania nie trzeba mieszać. Po około 12 minutach kasza powinna wchłonąć całe mleko. To znak, że czas zdjąć ją z ognia.

Gdy kasza ostygnie, dodaj do niej sok z cytryny, miód, posiekane płatki migdałowe i całość dokładnie wymieszaj ręką. Sprawdź czy smak masy Ci odpowiada. Każdy ma różne przyzwyczajenia smakowe. Jeśli uznasz, że masa jest za mało kwaśna dodaj więcej cytryny, jeśli za mało słodka dołóż miodu.

Pamiętaj jednak, że dodatek miodu podnosi kaloryczność kulek. Każda dodatkowa łyżka miodu jest to 80 dodatkowych kcal. O ile 1 łyżka podniesie kaloryczność każdej kulki o niespełna 10 kcal, to dodatek kolejnych 2 łyżek da już nadwyżkę w postaci 30 kcal na każdej kulce.

Uformuj z masy kulki i obtocz je w kokosie. Włóż do lodówki na co najmniej 20-30 minut.

Prawda, że proste? Przeczytaj poniższy artykuł i przekonaj się dlaczego warto zrobić kulki jaglane.

Kulki jaglane – deser idealny

Kulki jaglane jest to deser, który cieszy się dużym uznaniem wśród osób ceniących zdrowe żywienie.

Kulki przygotowuje się na bazie królowej polskich kasz (kaszy jaglanej), która jest bogata w ogromny ładunek związków mineralnych i jako jedyna z kasz ma działanie alkalizujące, co znaczy, że nie zakwasza organizmu.

Ja, osobiście przygotowuje kulki jaglane gotując kasze na mleku krowim, co sprawia, że deser ten dostarcza również sporej ilości wapnia. Podaż tego minerału jest szczególnie istotna w przypadku dzieci, w wieku rozwojowym bowiem organizm ma duże zapotrzebowanie na wapń . Nie mniej jednak, o dobrych źródłach wapnia w diecie powinno się pamiętać w każdym okresie życia.

zdrowy deser kulki jaglane

Kulki jaglane – dla wegan i alergików

Do przygotowania kulek jaglanych można, równie dobrze użyć mleka roślinnego, dzięki czemu nadadzą się zarówno dla alergika, uczulonego na białka mleka czy dla osoby na diecie wegańskiej. Takie kulki trochę inaczej smakują, niż te przyrządzone na mleku krowim, mają również mniejszą kaloryczność.

Kulki jaglane robi się szybko i równie szybko się je pochłania. Moim zdaniem mają one wszelkie znamiona przekąski idealnej. Nie chciałabym zostać uznana, za osobę koloryzującą, więc muszę też poruszyć aspekt niepozytywny deseru, no cóż….jak to zazwyczaj w kuchni bywa, nie sposób przyrządzić kulek jaglanych bez pobrudzenia rąk.

Kulki jaglane dobre na każdą okazje

Ponadto kulki jaglane mają wszechstronne zastosowanie. Nadają się za równo, jako poobiedni deser, drugie, a nawet pierwsze śniadanie, przekąska do pracy lub szkoły, poczęstunek dla gości. Jeśli, więc jeszcze nie było Ci dane ich zrobić, to teraz jest najlepszy moment.

kulki jaglane przekąska do szkoły

Kulki jaglane są zwane domowym rafaello. Ich wygląd trochę przypomina oryginał i mimo, że oba mają kokosową nutę to w smaku zdecydowanie się różnią. Ponadto oryginalne rafaello ma w swym składzie tłuszcz palmowy, co w mojej ocenie dyskwalifikuje słodycze. Takich produktów najzwyczajniej nie kupuję i nie polecam.

kulki jaglane przekąska na przyjecie

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *